Ikan Keli Masak

Kemudian angkat dan ketepikan. Ambil kuali masukkan minyak dan goreng ikan sehingga masak.


Mak S Ikan Keli Salai Masak Gulai Cili Padi Favorite Recipes Food Vegetables

Ikan keli biasa di tangkap di dalam sawah bendang.

Ikan keli masak. Dihidangkan lempeng kelapa cicah lemak cili padi ikan tilapia merah. Kadang kala kita tak perlu bersusah payah untuk masak sesuatu yang terlalu complicated untuk dihidangkan kepada keluarga. - Akhir sekali masukkan ikan keli dan masak ikan sehingga masak.

Kalau ikan keli memang saya dah biasa sejak kecil. Basuh ikan keli dengan limau atau asam jawa sampai hilang lendir. Tambahkan garam asam jawa serbuk kunyit sekiranya perlu juga serbuk perasa.

Gaulkan ikan keli dengan kunyit dan sedikit garam. Ikan keli masak lemak cili api che nom. Cara Membuat Resepi Ikan Keli Masak Cekur.

Padahal bau hanyir tersebut boleh hilang bila ikan dibersihkan dengan betul caranya ada di SINI. Kisar halus bahan kisar iaitu bawang besar bawang putih dan cili padi dengan sedikit air. Ia tidak mempunyai sisik seperti kebiasaan ikan.

Gaulkan ikan keli dengan serbuk kunyit dan garam. Ikan keli sederhana 2 ekor bersihkan dan potong kecil Bahan kisar. CW tak pasti orang belah pantai barat pernah dengar ke tak gulai macam nitapi kalau orang pantai timur comfirm tahu Apa lagi terus jer saya ambik gunting dan potong kecil kecil isi ikan talang.

Yang paling saya suka ialah ikan keli lembut. Selain daripada ayam ikan keli juga sangat sesuai untuk dimasak menu masak lemak cili api. SAMBAL IKAN KELI GORENG BERLADO RESEPI MAKTOK.

Ikan keli salai ni pemberian saudara che mat. Tumiskan bahan2 yang dikisar tadi sehingga cili benar2 masak. Angkat dan letak di tepi.

Goreng ikan keli dengan serbuk kunyit dan sedikit garam sehingga garing. Ikan keli merupakan antara lauk kegemaran rakyat Malaysia. Kisarkan bahan2 yang bertanda.

Masukkan garam dan gula secukup rasa. Dan hari ini merupakan kali pertama saya memasak sendiri masak lemak cili padi menggunakan ikan keli salai. Tumbuk halus bawang putih bawang merah cili padi dan ubi cekur.

Masukkan bahan kisar serbuk kari santan pekat daun kesum dan asam gelugur ke dalam periuk. CARA PENYEDIAAN IKAN KELI SALAI MASAK LEMAK PUCUK UBI. Setelah masak ketepikan dahulu ikan keli tersebut.

If playback doesnt begin. Bersihkan ikan keli dan kelarkan. Untuk menambahkan lagi kelazatan ikan keli bolehlah disalai terlebih dahulu.

Selamat mencoba resepinya semoga bermanfaat buat kalian semuasetiap masakan Ada Cara tersendiriterus LA berkarya Dan menghasilkan sesuatu Yang bermanfaat buat banyak orang. Ikan keli merupakan sejenis ikan sungai yang berwarna hitam dan licin. SAMBAL IKAN KELI GORENG BERLADO RESEPI MAKTOK - YouTube.

Cili api bawang merah putih cekur diblend dimasukkan sekali ke dlm periuk tadi. Seterusnya resepi asam pedas ikan keli untuk anda cuba. Tumiskan semua bahan-bahan kisar dan masukkan serai yang telah ditumbuk Resepi Ikan Keli Masak Gulai Ada pelbagai cara orang memasak ikan tongkol yang rebus dulu dengan asam keping dan sebagainya.

Goreng cili hidup merah bawang besar bawang putih cili padi tomato dan belacan sehingga wangi dan naik bau. Gaulkan ikan keli dgn kunyit garam dan kemudian masukkan kedlm periuk yg berisi santan. Selain itu belimbing buluh juga boleh dimasukkan untuk menaikkan lagi rasa.

Che Nom 663792 views. Masak Lemak Ikan Keli Salai ekor ikan keli salai frozen serai diketuk serbuk kunyit asam gelugor santan 200ml daun kunyit dihiris halus biji tomato ceri Air Master Jamal. Kemudian masukkan santan setelah bahan tumis tadi mendidih.

Masukkan sedikit air dan tumis bahan yang ditumbuk tadi sehingga naik bau. Apabila sudah masak tuangkan tumisan ke atas ikan keli. Masukkan ikan keli gula dan garam.

Dilumurkan dengan kunyit yang telah ditumbuk tadi dan sedikit garam. Ikan keli setelah dibersihkan dengan asam dan limau. Masukkan perahan jus limau nipis dan gaul rata.

Biarkan mendidih seketika dan siap kari ikan keli. Panjang dan licin seperti belut ia mempunyai isi yang sedap apabila digoreng atau dijadikan gulai. Goreng ikan keli sehingga agak garing.

Gorengkan ikan keli yang telah digaul bersama2 dengan kunyit dan garam. Pada sesiapa yang suka kuah masak lemak yang sedikit pekat korang bolehlah lebihkan santan. Namun begitu ada sebahagain orang yang kurang suka keli kerana ianya agak hanyir dan licin bila dibersihkan.

Tumbuk bawang cili dan juga kunyit hidup.


Pin On Lauk Berbuka Puasa


Ikan Keli Panggang Yummy Food Recipes Asparagus


LihatTutupKomentar