How To Cara Buat Perangkap Nyamuk Siakap Keli

Yis akan bertindak balas dan melepaskan karbon dioksida dan menjadi tarikan kepada nyamuk untuk singgah pada botol. Cara membuat alat fogging nyamuk sederhanacara buat alat fogging sederhanacara buat alat asapcara buat alat fogging nyamuk sederhanafoggingnyamuksederhana.


Cara Membuat Perangkap Nyamuk Sederhana Pada Saat Kita Tidur Baik Siang Maupun Malam Hari Selalu Brainly Co Id

Kemudian ambilkan bahagian atas botol dan satukan dengan bahagian bawah botol dengan bahagian mulut botol menghadap ke bawah.

How to cara buat perangkap nyamuk siakap keli. Gunakan pisau yang dipanaskan atau cutter untuk membuat lubang. Lubang tersebut berfungsi untuk memasukkan tali yang nantinya untuk menggantung perangkap lalat di tempat yang sesuai. See more of Siakap Keli on Facebook.

Sangat mudah sebelumnya persiapkan dulu bahan-bahan ini. Cuci bersih botol plastik bekas terutama jika botol tersebut digunakan sebagai wadah minuman manis sebelumnya keringkan. Untuk lebih jelasnya simak langkah-langkah pembuatannya berikut ini.

Jika tidak ada kemungkinan bukannya menjadi perangkap justru malah menjadi peternakan nyamuk. Assalamualaikum warohmatullah wabarakatuhSelamat siang kawankuDalam video kali ini saya akan membuktikan dan membuat cara membuat perangkat alat untuk menjeb. Botol air mineral atau air minuman berkarbonasi bekas yang sudah kosong.

Setelah kedua bahagian botol dicantum buat dua lubang di bahagian atas botol. Ganti airnya secara rutin. Alat dan Bahan cukup sederhana1Sediakan Tutup panci Bekas 2minyak goreng3oleskan minyak hingga merata ke panci4cara pake seperti RAKET LISTRIK NYAMUKSEMO.

Lantas bagaimana cara membuatnya. Potong botol menjadi dua bagian dengan menggunakan pisau. Siakap Keli December 8 2017 Oooo.

Semua tahu sarapan pagi adalah waktu makan yang tidak boleh ditinggalkan. Ganti air dan bersihkan kasa nyamuk setiap seminggu sekali. Selepas 70 Tahun Nestle Kongsi Cara Nak Bancuh Secawan MILO Yang Sempurna.

200 ml air 50 gram gula perang 1 gram yis yis ibu roti boleh dibeli di pasar raya dan 1 botol plastik 2-liter. Apa yang kita perlukan ialah. Tahapan Cara Membuat Perangkap Nyamuk Sederhana.

Dedak untuk umpan keli kolamBoleh juga untuk umpan pacuSelamat mencubaJangan lupa subscribeFacebook page. Jom buat perangkap nyamuk yang mudah dan senang. Belah botol plastik menjadi dua bagian.

Buat perangkap nyamukAlat yg di perlukanGuntingPisau cutterLem tembakLem foxPenggarisJangkaSpidolPulpenUntuk bahan bahanKardus bekasJaring jaring ukuran keci. Setelah itu taburkan Yis 1 gram di atas campuran gula perang dan air pans. Macam ni rupanya cara dorang buat semula kunci2 yang hilang atau patah.

Perangkap nyamuk ini bisa kita tempatkan di sudut-sudut ruangan yang menjadi tempat berkumpul atau bersarangnya nyamuk. Bahan Membuat Perangkap Nyamuk Sederhana. Cara membuat perangkap nyamuk dengan alat ini memanfaatkan gas CO2.

Hanya perlu membuat lubang jika ingin membuat perangkap lalat yang digantung. Di Malaysia ada macam-macam juadah sarapan pagi yang kita bo. Siakap Keli Home - Siakap Keli.

Gas CO2 ini bisa kita buat sendiri dan bisa dijadikan sebagai umpan supaya nyamuk datang ke perangkap. Sebenarnya yang kedua ini bukanlah perangkap nyamuk melainkan perangkap telur nyamuk. Bagi yg tak tau hanya mereka yang ada lesen sahaja yang boleh membeli alat2 ni.

Tip perangkap nyamuk mujarab katanya.


Racun Nyamuk Shefalitayal


Persamaan Dan Perbedaan Ciri Makhluk Hidup Jawaban Soal Tvri 19 Agustus


LihatTutupKomentar